fbpx

Wie moet jij zijn om succes te hebben op social media

Het klinkt altijd eenvoudig. Je post een leuk bericht op social media, zet er wat hashtags onder en de likes, reacties én kopers komen vanzelf. Bummer! Het valt vies tegen. En wat ga je dan doen? Ga je gewoon door? Verzin je iets anders? Geef je er minder prioriteit aan?

Laat me je uit de brand helpen. Om succes te hebben op social media, moet je bepaalde vaardigheden hebben. In dit artikel gaan we in op wie jij moet zijn om succes te behalen via social media.

Zet je ego opzij

Te vaak draait social media nog steeds om het hebben van zoveel mogelijk volgers. Maar wat heb je aan 10.000 volgers, als het niet jouw droomklanten zijn? Dan kan je wel die swipe up functie krijgen, maar wat als vervolgens niemand de swipe up gebruikt? Dus zet je ego opzij. Ga liever voor volgers die exact binnen jouw niche passen.

Daarnaast is het zaak om je ego opzij te zetten, omdat je bereid moet zijn om door het stof te gaan. Iedere ondernemer kent diepe dalen. En de meeste mensen geven op, terwijl ze bijna bij het succes zijn. Dus bij je er in vast, totdat het lukt. Of kies ervoor om er helemaal niet aan te beginnen.

Kweek doorzettingsvermogen

Je hebt een doel nodig, om te weten waar je naar streeft. En om jezelf doorzettingsvermogen te geven. Ben jij degene die na 4 posts (zonder interactie), de 5e post durft te plaatsen met precies hetzelfde aanbod? Op een organische manier succesvol worden via social media, vraagt om een lange adem. Om veel tijd en energie investeren. En iedere dag je gezicht laten zien. Spreek met jezelf procesdoelen af. Wat ga je SOWIESO iedere week doen? Denk aan: hoe vaak ga je posten, hoe vaak ga je Stories maken, wat voor topics wil je behandelen, etc.

Zorg voor laserfocus

Ik heb het net al kort genoemd, maar zorg voor focus en een doel. Weet waar je voor werkt. Wat wil je bereiken met social media? Wat wil je verkopen door social media? De meest succesvolle ondernemers excelleren door het simpel te houden. 1 probleem, 1 oplossing en een paar marketingtechnieken. Niet meer, niet minder. Waar ga jij je op focussen?

Geef niet op

En misschien nog wel de belangrijkste… geef niet op. Nooit. Als jij gelooft in jouw route naar succes, dan ga je er komen. Mits je niet van de hak op de tak gaat springen. Behoud je focus en laat je niet meer afleiden door andere technieken of slimme trucjes van anderen. Trap niet in anderen hun marketingpraatjes. Geloof niet dat het sneller kan. Je hoeft maar twee dingen te doen: trust the process & keep going.

Succes zit in beweging. Oefen iedere dag in het schrijven van jouw boodschap. Verkoop iedere dag jouw oplossing. Succes komt.

En als je er eenmaal bent? Dan weet je niet wat je overkomt. Dan staan klanten op je te wachten en juichen fans je toe. Zoals een hardloper die over de finish komt en een basketballer die eindelijk raak gooit.

You can do this.

Heb je het gevoel dat jij jouw droomklant kent, maar lukt het je niet om deze te bereiken? Ben je aan het oefenen, maar lijk je niet vooruit te komen?

Ik neem je graag bij de hand in mijn gratis webinar 3 cruciale redenen waarom jij jouw droomklant niet bereikt’. Dan gaan we samen kijken waar jouw ‘probleem’ zit én hoe je jouw klanten wel gaat bereiken. Zodat je daarna weer lekker zelf kan oefenen, mikken en raken. 😉